Turbo

Turbo täytti 19.8.2008 komeat yksi vuotta. Täytekakkua en Turbolle leiponut enkä muutakaan makeaa antanut. Sen sijaan sai aamulla hieman vähemmän ruokaa kuin normaalisti. Voisi olla jonkun mielestä aika "epistä". Tälläkin oli tarkoituksensa.

Iltapäivän loppupuolella suuntasin autoni keulan kohti Tuomarinkartanoa, matkustajina meidän ihanat whippet-pojat Turbo ja Foxi.

Olin "valmentanut" Turboa viikoittain kesäkuun alusta asti Tuomarinkartanolla soolokoejuoksua varten ja nyt minulla oli eka mahdollisuus laittaa Turbo koematkalle.

Minua jännitti aivan valtavasti vaikka olin lähes satavarma, että Turbo suorittaa oman tehtävänsä hyvin ellei tapahdu nyt jotain aivan ihmeellistä vastoinkäymistä.

Matkaksi valitsin 350 m. Lähtö oli melkoisen lentävävä, nurmikkoa sinkoili tassujen alta, matkaa tehtiin kiskon vieressä ja maalissa aikaan 24 tasan, mikä on aivan kelvollinen aika yksivuotiaalle. Suoritus hyväksyttiin.

Viereinen linkki vie Sinut Turbon koejuoksuun http://www.youtube.com/watch?v=5AJBKxfg3xk

Ettei jännitys olisi ollut aivan ohitse, olin myös varannut mittamiehet. En käsitä itseäni, olin aivan kuin paniikkisaunassa mittamiesten ottaessa Turbosta korkeusmittoja vaikka arvelin ettei Turbon mitat voi mennä ylikorkeaksi, koska sitä oli mitattu kesän aikana epävirallisesti parikin kertaa.

Turbon viralliseksi säkäkorkeudeksi mitattiin 49,9 cm, joka on sekin ihan hyvä uroksen korkeus.

Nyt on kaksi etappia suoritettu; hyväksytty soolokoe ja säkäkorkeusmittaus. Uusi mittaus sitten vuoden päästä ennen seuraavan kisakauden alkua.

Tästä on hyvä jatkaa ryhmäharjoittelun merkeissä sopivan juoksukaverin kanssa.

Foxi

Ei saa unohtaa Foxin harjoituskertaa. Foxi pääsi eilen toista kertaa moottoripupun ajoon.

Jo vainen pieni "ajomies" laukkasi pupun perässä etusuoran kuin vanhempikin tekijä. Sekä "tappoi" saaliin kiinnisaatuaan.

Molemmat jatkavat harjoituksia radalla taas ensi viikolla.